29 december 2009

Förbaskade SJ

ÅH

Skogstokig.

Försöker om och om igen boka en biljett hem till Stockholm innan det är försent, men sista minuten biljetterna försvinner en efter en och dem resterande är snordyra. Ingen biljett från Mjölby finns utan tågbyte i Linköping som jag helst vill slippa. Samma tåg som avgår från Linköping stannar också i Mjölby - fast inga biljetter finns.Funderade starkt på att gå på i Mjölby och sedan låsa in mig på toaletten tills vi är framme i Linköping, för då -HOKUS POKUS- finns ju helt plötsligt biljetter - någon mil och 15 min senare.

När jag äntligen hittar en biljett så är givetvis SJ's bokningssystem nere och hänvisar till telefonbokning.
Jaha - 19 minuters kötid! Glöm det.

Så just nu ser det ganska osäkert ut till nyår.
Finns ju lixom inga biljetter kvar ?
Förbaskade SJ.
Allt handlar om pengar.


På vägen hit fick man ju inte ens ens sittplats - fast man betalat extra för att få en garanterad sittplats, man vet ju av erfarenhet hur det är vid högtiderna - KAOS med överfulla tåg.
Men NÄHE. SJ hade tagit fel tåg och vagn nr 12 och plats 24 var borttrollade. Istället fick jag sitta i trappan tillsammans med 2 andra som och blivit snuvade på sina platser.Vi var inte dem enda.
- UNDERBART SKÖNT vill jag tillägga.



Nej jag är INTE upprörd det minsta.
Det verkar bara så!

//Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar