11 oktober 2009

Fredag / Lördag

I fredags behöve jag ta det lite lugnt, hade dessutom lite att göra hemma - eftersom Naris,en nära vän från Linköping skulle komma upp och sova över natten medans han hälsade på sin flickvän.Tyvärr har det gått alldeles för länge sedan vi sågs senast, mer än ett halvår. Saknat honom! Vi blev vänner i högstadiet, på den tiden då man hängde på skäggetorpsgården.


- Naris påminde mig om att jag faktiskt mest sov på gården, i någon fotölj,soffa eller på en bänk - på den tiden visste vi inte om att det var en sjukdom! haha

Bakade en av mina berömda kladdkakor, som Naris fick med sig till sin flickvän Emina, och till hennes bror, kladdkaksmonstret - Besim, även känd som Syrianska FC's nya stjärna på plan.


Brukar baka olika typer av kladdkakor där jag smyger in olika smaker
och tillbehör. I den här är det hackad choklad och mandel,
2 av mina inte så längre hemliga ingredienser som jag vanligtvis använder.



Och vid 21.30 när jag var klar med bak och städning gav jag mig ut och sprang 30 min.
Vill inte komma efter igen med träningen som jag gjorde i somras, tufft att komma igång igen! I våras hade jag för första gången i mitt liv börjat motionera någorlunda regelbundet, men efter en sommar i Marbella var kondition, fasta lår och magmuskler ett kärt minne blott!


I lördags blev det en lugn och spontan utgång med Viktoria, en snabb titt på laroy för att hälsa på Viktorias gamla kompisar, sen vidare till kära Magenta och avslutningsvis Grodan sergel! Där också Andreas Wilson kopian från förra helgen befann sig... Lika söt utan mössa på.


V+V på Magenta


Pratade med Paniz hela vägen hem på nattbussen, hennes kväll hade inte varit lika bra.

Älskar dig lilla vän, Vi ses snart.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar